dimecres, 2 de juny del 2010

Inversió Tèrmica, Àger. 245m 6b+ (V+/Ae)

Últimament la pobre Carla fa uns horaris una mica estranys i no pot escalar tot el que voldria, jo e passat un cap de setmana frenetic, havia dormit molt poc i em notava fatigat i dispers, la Carla també estava una mica cansada i amb un lleuger mal de panxa, però les ganes d'escalar es sobreposen a tot aquests impediments, els dilluns son nostres.
El lloc triat "Àger" la via "Inversió Tèrmica" ens aixequem molt d'hora i sortim de Mataró a les 6:45, entre el viatge't, l'esmorzar i l'aproximació amb cotxe i a peu, tocàvem la pared a les 11. La via té 8 llargs i vam decidir fer-ne un cadascú, la Carla últimament es queixa que jo em quedo els llargs més guapos aixi que ella va triar i va decidir desvirgar la via.

1er Llarg, mantingut de 6a+ i 6a de 30 metres amb 3 panxes, comença amb una sortida explosiva amb bon canto per arribar a una placa on no hi ha res, nomes adherència de peus, i cap presa de mans, ni tan sols per aguantar l'equilibri, un cop superat això, 3 panxetes totes amb bons cantells, però s'ha de buscar i cada segon que passa el braços es van carregant, per el contrari els peus son abundants i la roca es excel·lent, nosaltres vam haver de descansar bastant sovint, no teníem el dia però els llarg es disfrutón i està ben protegit.


2on llarg, és una placa divertida de IV molt senzilla de 20 metres, ideal per recuperar forçes desprès del primer llarg.


3er Llarg, Vigileu!! en aquest llarg hi ha una linea d'espits antics just a sobre de la reunió que era l'antiga equipació de la via graduat com a 6b o 6b+, nosaltres sortim cap a la l'esquerra per anar a parar directament a un petit diedre amb molt bon canto de V+ per desprès afrontar un petit flanqueig aeri cap a la dreta, finalment la via acaba amb una placa que va recta amunt amb un passet delicat.


4t llarg, seguim amb la dinàmica del llarg anterior una placa amb bon cantell i uns peus perfectes, a mesura que anem pujant veurem que el grau augmenta i que la teva posició es cada cop més estranya, no tingueu presa, la col·locació es fonamental per afrontar el passet clau que es troba a mitg llarg, els peus son bons, les mans no tant bones al que inicialment ens tenia acostumat aquest llarg, la ressenya posa V+ jo l'hi possaria un passet de 6a.


5è Llarg, un parell de passos de 6b assequibles i explosius si els afrontem per la dreta dels parabolt, sinó es pot fer perfectament amb Ae, desprès d'això es torna un llarg brut de tràmit.

6è llarg, la meva opinió es que la via fa un gir de 180º, el llarg comença fàcil fins xapar un clau rovellat, a partir d'aqui es posa una mica més recte fins a trobar un altre clau aquest molt més nou que l'anterior, jo vaig reforçar el pas amb un tascó petit, superat això arribem a una linea de parabolts de 6b+/Ae, son 5 passos però els parabolts no estan gens aprop, necessari pujar els estreps al màxim i fer us de l'equilibri i l'enginy, un cop acabat això continua la festa... ara ens trobem davant d'una fissura de V+ per equipar amb nomes dos claus i un parabolt molt amunt, jo vaig fer servir un microfriend, vaig llaçar una savina que algun dia d'aquets anirà avall i vaig fer servir un camalot del 1 i del 0.75, finalment arribem a la reunió la qual nomes es fa d'un parabolt però que es pot protegir perfectament, jo vaig fer servir un 3 i un 1, sens dubte el llarg més entretingut de la via.


7è llarg, és un IV desprotegit que pots equipar al gust, savines, friends i tascons de tots els colors i mides jijiji, farem reunio en una sabina equipada amb un cordino.


I el 8è i ultim llarg es un III que va cap a la dreta per un caminet fins a trobar una canal molt estreta que es pot superar amb oposició i es pot equipar perfectament per si les mosques, farem reunió on ens agradi més, pots escollir... i ja las tenim aquí, unes vistes acollonants, el dia era molt clar i podíem apreciar fins i tot Montserrat, brutal!!


Ara toca baixar, anem a al dreta resseguint la cinglera fins a trobar les fites que ens indiquen el camí, que per cert no té cap desperdici, de ben segur que hi tornarem aviat.

Bladé, Bleid, BlÀde :-)

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Ole ole ole! Los lunes al sol :)

Una piada fantàstica parella, espero que seguiu disfrutant d'aquests dillus i que una altre dia us trobeu en perfecte estat,.... que valgui la pena dir-ho si estan tocadets feu això :) que no sereu capaços de fer.

Salut!

Jaume Mayor

JAUME ORS ha dit...

... no pareu sisplau volem més i més !!! Vinga Carla no siguis ploramica que tu també sembles el cul d´en Jaumet !!!! Abraçades a tots dos !!!

Pere T. ha dit...

Felicitats...aquesta la tinc a la llista!
A veuere si m'acosto un dia!

PGB ha dit...

Bona piada! Només ha faltat bloquejar el triangle de forces de la foto de la R del bolt amb el firend ;)
Bé, tampoc hagués passat gran cosa però no hagués estat de més ^_^

Salut i a seguir trepant!

Jordi Bladé ha dit...

Haig de dir que el triangle estava mitg desmontat a la foto, realment el hi havia un tercer friend del 1, però com anem curts de friends i el llarg era molt assequible el vaig desmontar i l'hi vaig donar a la Carla per que s'entretingues, tens rao potser hauria d'haver bloquejat, però el llarg es realemt assequible i la foto era més que res per remarcar la gran fissura a equipar que no perque admiresiu la meva obra d'art de triangulació. :P

Alfredo ha dit...

Biennnn..JORDI, jejeje bien.
Ves a mi es sitio, ni fu ni fa, pero segun lo cuentas tu..mola.
Y a ver, si hacemos un curso de "meter cacharriquis" iee ieeee
lala lalala lalala..

cuidaros

PGB ha dit...

Heheh cap problema Jordi, no volia pas fotre'm on no em demanen, sinó aportar alguna cosa dels meus pocs coneixements :)

Aquesta fisura ve de gust cosir-la a friends!

Ther ha dit...

Perfecte...nova via pendent de fer!
Ja veig que veu passar de la REdrum! ja no hi ha pique? sniff.. jeje

Unknown ha dit...

La veritat és que la via és molt maca, bé què haig de dir jo, enamorada de les parets d'Àger. Llàstima del mal de panxa...grrr ... és de les vies que no m'importaria repetir i "treure'm" aquests llargs que vaig trempejar o almenys intentaro... :-)

I la Redrum la pròxima ! i desprès la que diu en Ferranet! i desprès .... buf! un Sin Fin!

Gràcies Bladé! una piada molt xula! Smuak!. ;-)