divendres, 18 de juny del 2010

FERRATA ROC DEL QUER (ANDORRA)

Diumenge ... 18.00 de la tarda ... en Diego i jo ens dispossem a marxar direcció Andorra, fent nit a Bellver de la Cerdanya per l´endemà a primera hora estar a peu d´algunes de les fantàstiques ferrates que s´hi poden trobar en aquests fantàstics paratges.

(VIDEO RESUM)

L´endema toca el despertador ben d´hora. Uff ... no em dormit gaire ... que si varem sortir una estona a la nit, amb ballaruca inclosa (qui ho hagues dit un Diumenge nit que ens enganxesin a clases de salsa !!!) ... i a sobre el cos acostumat al torn de nit ... potser varem dormir tres horetes ... això a sigut un tancar i obrir d´ulls !!!
Dilluns ... m rxem direcció Andorra i una vegada creuem el caos típic Andorrà arribem a la població de Canilló on ens espera un bon esmorzar en una bona terraseta gaudint del sol.

El paisatge és veritablement maco, el contrast del verd, el blau del cel i el blanc de la neu que encare hi ha als cims, que és considerable pel temps que estem farà, segurament, que sigui una jornada inolvidable !!!

Decidim decantar-nos per la ferrata "Roc del quer", també coneguda per la directíssima, dons ataca la paret central i més vertical de totes les vies que hi ha, i una vegada fem el cim, tindrem varies opccions per descendre. Una serà baixar pel camí, una segona accedir a la ferrata dels Racons i empalmar dues ferrates de cop o la tercera, i la escullida a última hora, desfer la ferrata del "Canal de Mora".

La ferrata comença a mateix peu de carretera i després de superar les grans barreres anti-allaus ens disposem agafar alçada de mica en mica, sempre amb bones vistes a la població de Canillo i el seu entorn.

La veritable joia d´aquesta ferrata consisteix en superar un increíble sostre per la seva esquerra per tot seguit flanquejar a la dreta, una situació que ens fara sentir autentiques sensacions d´alçada que fins i tot els més acostumats a l´alçada no els deixa indiferents.

Una vegada superat aquest tram la ferrata es torna a suavitzar, fet que ens dona la posibilitat de gaudir del paisatge i en poc més d´una hora arrivem al cim del Roc del Quer.

Una vegada adalt fem un petit àpat per tot seguit anar a buscar ... el Canal de Mora per fer el descens !!!

VIA FERRATA DIRECTÍSSIMA ROC DEL QUÉ
SITUACIÓ:Canilló (Andorra)
DIFICULTAT: Alta/Molt alta DESNIVELL: 350 mts.
HORARI TOTAL: 2 hores 30 min.
MATERIAL: Kit ferrata + corda (posible abandonament)
EQUIPAMENT: Esglaons i presas artificials d´escalada
A DESTACAR: Pas molt aeri, i vistes d´Andorra.
A VISITAR: Andorra
OBSERVACIONS: Evitar fer-la a l´hivern.

Alfredo ha dit...

Ostrasss!! esta ferrata y la bajada
igual que tu la has hecho, la hicimos un buen puñado del GEAMM, el año pasado, cuando estubimos un finde en Andorra, a mi no me gusto, mucho..mucho.. escalon, me gusto mas la bajada.

cuidaros

Ana ha dit...

Wow, quin paisatge! Quines vistes! La ferrata em fa una mica de por, uff. I, per cert, ara també feu classes de salsa? Aquests nois del Geamm valen per a tot!