dimecres, 17 de febrer del 2010

Setmana Santa 2010: Serra de Tramuntana (MALLORCA)

Després de Calanques 2009 arriba..... Mallorca 2010!
Qué trobarem a la SERRA DE TRAMUNTANA ?

Escalada en Roca
Per a qui ens agrada l'escalada en roca i entenem aquesta modalitat com una de les més belles expressions del muntanyisme, la serra de Tramuntana ens depara un grapat d'agradables sorpreses: Des de les grans parets i agulles clàssiques a protegir, fins a les vies curtes o llargues de tots els nivells de dificultat en modalitat esportiva....
Via llrga desequipada: "Esperó des Pla" (110 m, V) "Agulla des Frare" (100 m, IV+) ...
Via llarga equipada: “Quan es fa fosc” (110 m, V) “La ley del deseo” (200 m, V) ...
Descens de Barrancs
La Perla de la Serra.... podem seguir els transcurs de l'aigua fins a la mar a través dels imponents torrents i canyons de la serra; descubrint quan capritxosa pot ésser l'erosió de l'aigua a l'esdevenir de mils d'anys, esculpint i prenent profunditat al calcari en el seu cicle natural evaporació- precipitació...

Els torrents de Mallorca ofereixen un ampli ventall de nivells de dificultat, les possibilitats dels quals per a realitzar-los estan directament en relació amb la nostra experiència.
Nivell d'iniciació: Coanegra o Freu, Almadrà, Coma Freda o Guix, primera part na Móra.
Nivell Mig: L’Ofre o de Biniaraix, Es Lli o de Valldemossa, Son Gallard, na Móra Integral, Mortix.

Nivell Avançat: Gorg Blau – sa Fosca, Salt de Vistamar.
Torrent de Pareïs
El torrent de Pareis és un monument natural a la grandiositat i bellesa. És on la natura mallorquina es vesteix amb les seves millors gales per a seduir-nos amb les seves parets desproporcionades i la seva arxiconeguda desembocadura a la mar. Buc insígnia i ruta més emblemàtica de totes les possibles a la serra de Tramuntana.

Trekking
La serra de Tramuntana, amb els seus 89 km de longitut, 15 km de mitja d'ample i l'alçada màxima dels 1445 m del Puig Major, ofereix un caramull de camins de muntanya amb un mateix denominador comú i especial característica: la vista i la proximitat de la mar Mediterrània. En aquest paisatge de mar i muntanya, és on prenen protagonisme les rutes clàssiques de la serra de Tramuntana: Barranc de Biniaraix, camí de s'Arxiduc, camí de sa Costera, camí de Castelló...entre d'altres.
Travesses
Travessar la serra de Tramuntana significa conèixer els diversos escenaris que amaga aquesta serralada fronterera a la mar Mediterrània, assabentar-nos dels seus contrastos dominats pel verd i el blau omnipresents a cada recó. En definitiva, gaudir d'uns dies de marxa al so de les nostres passes. Poden triar entre un complet programa de 6 possibilitats, segons condició física, preferències i temps disponible.

Escalada de Crestes
Ressalts de més de 10 metres, per a escalar fins al III i ràpels de fins a 40 metres.
Cresta integral de Torrellas, Puig Major, Pas de's Magre, Pas vell de Son Ripoll, Cornador Petit, Cresta de s’Escardar, Pas de s’Argolla, Cresta de ses Farines.

BTT
La bicicleta de muntanya és una bona alternativa per a conèixer les diferents valls i vessants de la Serra. Amb ella, podem recórrer llargues distàncies en una jornada amb atlètics ascensos i emocionants descensos. O simplement passejar. Allà on sia que anem, sempre tendrem con a teló de fons un marc paisatgístic inconfusiblement mediterrani.

I relax!
Platja and panching
TRANSPORT
Transmediterrania i Balearia son les companyies que viatjen a Mallorca...

Preus:
OPCIÓ A
BCN-MALLORCA
Sortida dimecres 31 o dijous 1 a les 23h00 (arribada 07h00)
Tornada dilluns 5 23h30 (arribada 07h00)
Preu: 101,00 € (anada i tornada en butaca)
BCN-MALLORCA
Sortida dimecres 31 o dijous 1 a les 23h00 (arribada 07h00)
Tornada dilluns 5 23h30 (arribada 07h00)
Preu: 271,00 € (anada i tornada en butaca+cotxe)
OPCIÓ B
VALENCIA-MALLORCA
Sortida dimecres 31 23h00 (arribada 07h00)
Tornada dilluns 5 11h45 (arribada 18h45)
Preu: 78,00 € (anada i tornada en butaca)

VALENCIA-MALLORCA
Sortida dimecres 31 23h00 (arribada 07h00)
Tornada dilluns 5 11h45 (arribada 18h45)
Preu: 245,20 € (anada i tornada en butaca+cotxe)
ALLOTJAMENT
Opció lliure i molt variable...des de bivac, furgoneta, camping o hotels-hostals a Soller...
Nosaltres hem trobat aquesta opció com la més "centrada" en la zona i com a millor relació qüalitat-preu: Hospederia Santuari del Lluc

Aquí hi ha camping, habitacions sense cuina de 2 fins a 6 persones (Ex: habitació de 6 persones a 7€/nit/persona) o apartaments amb dos habitacions, menjador, cuina i bany de 3 persones (14€/nit/persona).

Bé, per qui s'animi, hem creat el clàssic doodle aquí
De totes maneres i preveient les mil-i-una combinacions en funció dels dies i possibilitats de cadascú, millor que les reserves de transport/allotjament siguin tramitades individualment.

Unknown ha dit...

jolines !! amb un post com aquest qualsevol diu que no a una setmana Santa a Mallorca, i tant Santa !!

grrrrr!!! :-)

Jordi Nogués ha dit...

L'any passat en Bladé i jo (Jordi Nogués) vam anar cap a Mallorca a la Serra de Tramuntana, per mi una de les millors sortides barranquistes que he fet mall. I la britat es que si puc m'apuntare, ja que tinc el barranc dels Barrancs pendent, el famos SA FOSCA.
mmmmmmmmmmmmmmm....
A saltar pels barrancs de Mallorca, PIT I COLLONS!!!

Montse ha dit...

Ei gent!
Nosaltres vàrem anar per l'hivern de 2005 i va ser genial, vam escalar a Sa Gubia i la Cala Magraner, molt aprop del mar, poca gent, tranquil·litat... Ah! i també ens vam quedar amb ganes de fer barrancs, és clar, tot i que vam fer una aproximació al torrent des Pareis, que acava obert al mar... Brutal!

Anònim ha dit...

Uaaaaa!!! quines ganes de marchar que tinc!!! encara estic més boja!!! la veritat que deu ser preciós fer escalada per allà, Alacant em va molar moltíssim la veritat,platgeta mmmmm... I lo de fer barrancs és una experiència genial!!! i més si vas amb gent com en Bladé, en Sergi (jeje) en Tutu o en Nogués que en saben tant!!! oeoeoeoeoeo!!!

Rubio ha dit...

L'anonim soc jo, pero jder quin embolic me fet