divendres, 27 de febrer del 2009

ROCA, PEDRES ...I CALCITA



Avui dimecres la meva intenció era anar a escalar una miqueta, però com no he trobat ningú que li anés bé he decidit anar a caminar per la zona de Cànoves Samalús. Perqué a Cànoves Samalús ? Dons fa temps que hem vaig perdre per aquesta zona molt poc visitada i vaig trobar una zona de grans blocs (sorprenenment).











Hem deixo caure per veure si veig algun posible projecta i així estiro les cames. Trobo una posible paret d´uns 8 metres on podría sortir alguna via de força grau (ahi queda la cosa). Entre blocs probo alguna coseta, però res que valgui la pena. Son blocs molt petits i la pedra de molt mala qüalitat, això si, sempre val la pena visitar llocs nou, dons pot emportar-te alguna sorpresa ... i jo la he trobada.

Trobo un sector on hi ha hagut uns desprendiments i entre blocs apareixen ... per a mi una meravella potser perqué no entenc sobre minerals, però trobo com una mena de quars cristalitzat maquíssims, amb uns cristalls petits però ben formats. (veure fotos).

Serà qüestió de preguntar i miran a internet dedueixo que és "Calcita". Això sí, marxo més content !!! ... escalar no gaire però ja se sap que la muntanya sempre et dona sorpreses molt agradables.












El dijous quedo amb un company de la feina que precisament li agrada molt el tema dels minerals, i a primera hora del matí jà ens estem enfilan cap a la zona i ... flipem perque trobem unes bones peçes que ens hem portem cap a casa, ara toca netejar-les una miqueta i a disfrutar.(Si algún membre del GEAM li agraden els minerals i vol alguna, que m´ho digui. Jaume Ors)

Després de totes aquestes sorpreses que m´ha portat la jornada que no falti una miqueta d´escalada, encara que sigui un petit ... roc !!!



(VIDEO BLOC A CÀNOVES SAMALÚS)

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Jaume ets un crack!! Tu, la muntanya i la calcita i ets feliç.

ferran ha dit...

aixo si que es un home amb recursos, ets un tresor, com la calcita, vigila que mes d'una et fara l'ullet!!!

Ther ha dit...

Uaaala pedrin no? quina imaginació...em temo que ja tot es escalable no?

Ana ha dit...

Ho sento Jaumet però això d'enfilar-me a una roca no m'agrada, se'm faria massa curt!!! El que sí que m'agrada són els minerals. Je, je, el meu profe de ciències ens els feia llepar per veure si eren salats, quins records!!!

Anònim ha dit...

Ei quina passada!! amb poc tu fins i tot en fas una aventura, això si que es un tio amb recursos!! un CRAK
viktor