dilluns, 21 de setembre del 2009

Barranc Gorgonchón 11-09-09

Acces:
Hem d’anar a Huesca per la N-240 i despres agafar una desviació a la dreta, continuarem per la HU-332 direcció Bierge, al final d’aquest poble passarem per la presa de Bierge ( final del Barranc Peonera) i seguirem recte en direcció Morranoi Yaso, uns 200 metres avanç d’arribar al poble de Bastaras trobem una pista a mà esquerra, aquest camí sembla particular però rapidament veurem el cartell informatiu del barranc, alla podrem deixar el cotxe. Com podreu veure es exactament el mateix cami que el Formiga uns quilometres avanç, nosaltres vam optar per fer-los tots dos al mateix dia gracies a la seva proximitat. Mapa d'acces
Aproximació:
Nomes hem de seguir la pista que va baixant però s’ha de vigilar de no confondres amb unes fites que trobareu a mà dreta que et conviden a seguir un corriol fins a l’inici d’un petit torrent que curiosament esta equipat, nosaltres creiem que era l’inici del barranc però no, estava completament sec i el gorgochon sempre porta aigua. Hem de seguir la pista fins trobar una desviació a mà esquerra on es pot veure l’aigua, seguirem per un corriol que ens deixara a la part engonjada del barranc, una imatge increible.
Descens:
Aquest Barranc es una petita joia, dic petita perque el barranc nomes fa 200 metres de longitud, però per el contrari es un barranc molt físic, nosaltres vam entrar ja fent un saltet a la part engorjada però es pot posar el neopre a la part oberta del barranc i entrar per el caudal fins a la part encaixonada, els rappels son molt curts fan 5 i 7 metres respectivament però s’han de baixar fent oposició, el primer encara es podria baixar per mitg de l’aigua i no passaria res, sempre que el caudal no fos excesiu, però el segon es una trampa mortal ja que a mitja cascada hi ha un forat que si t’atrapa dificilment en podras sortir, aquest esta equipat amb un passamans que et condueix fins a una reunio que es troba allunyada de l’aigua i del perill, però nomes si pot arribar fent oposició i si tenim en compte que el barranc no fa n’hi un metre d’amplada doncs... en poques parraules prepareu-vos per suar. aconsellable portar nomes una motxilla amb la corda necesaria. Despres nomes ens queda disfrutar de la bellesa d’aquest barranc i anar superant passadisos estrets que es van obrint a mesura que arribem al final, per ultim trobarem un petit sifò, s'acaba en una petita presa envoltats de vegetació. No es un barranc per anar amb gent que s'inicia n’hi per a grans grups de persones.
Retorn:
Just a mà esquerra on hi ha la pressa sobre una pista que ens tornara fins a l’antic camí de l’aproximació, té bastant de desnivell i s’ha de vigilar, nosaltres ens vam colar i vam anar a parar a un camps de conreu, però no te perdua perque mai perds de vista el poble de Bastaras n’hi l’inici del barranc.
Aproximació: 20 minuts
Descens: 45 min (2 persones)
Retorn: 40 minuts

Alfredo ha dit...

No parais,teneis que estar arrugados de tanta agua!!!
Este tenia buena pinta,cortito pero guay.

cuidaros

Pere T. ha dit...

Felicitats per la feina feta!
Al final tindrem una bona col.lecció de ressenyes!