dissabte, 19 de setembre del 2009

Barranc Formiga 11-09-2009

Acces:
Hem d’anar a Huesca per la N-240 i despres agafar una desviació a la dreta, continuarem per la HU-332 direcció Bierge, al final d’aquest poble passarem per la presa de Bierge ( final del Barranc Peonera) i seguirem recte en direcció Morrano, Yaso i Bastaras. Continuarem fins arribar al pont del riu Formiga, just passat aquest veurem el parquing a mà dreta on deixarem el cotxe. Mapa d’acces.
Aproximació:
Una pista molt clara situada al costat de l’aparcament, el camí ens portara fins a unes coves “Las Polvorosas” amb unes petites contruccions de pedra, poc despres arribarem a l’ultim tram on vas assegurat amb un cable d’acer com si es tractes d’una via ferrada. D’urant l’aproximació el barranc estará situat practicament tot el camí a mà Esquerra.
Descens:
Un cop arribat aquest punt hem de baixar fent un rappel, es pot obtar per un de 4 metres o un altre de 20 metres, aquest ultim està instal·lat en un arbre.
un cop superat això ens possem els neoprens i entrarem dins l’aigua que ja no ens abandonara fins al final del barranc. Petits resaltes, tobogans i salts fan d’aquest barranc un lloc ideal per portar a gent que s’inicia en aquest mòn, el paisatge es espectacular la formació de les pedres es molt curiosa, infinitat de forats i formacions rocosas en forma de tub fan que et sentis una autentica formiga quant el realitzes, tambe té un sal de 10 metres on as d’apuntar molt bé i un tobogan d’uns 6 o 7 molt divertit (No obligats) tot es pot rappelar, nosaltres nomes vam utilitzar la corda en dues ocasions, l’aigua era cristalina d’un verd turquesa, gens freda i amb poc caudal però amb badines plenes, molt recomanable.
Retorn:
Arribarem a una badina on agafarem el mateix cami de l’aproximació ara situat a mà esquerra.
Aproximació: 40 min
Descens: 1:30 o 2 hores
Retorn: 15 minuts

- VIDEO DEL BARRANC -

Alfredo ha dit...

Ostrasss,este barranco fue el 1º que hice yo,junto con el de la Peonera.
Me lo pase...bufff y diria que fue tambien mi 1º rappel,con un ocho.

cuidaros

GEAMM ha dit...

Molt bé Jordi, seguim així amb les ressenyes. molt bona sortida...
Sergi

Violeta ha dit...

Genial el barranco,nos lo pasamos en grande. Muy muy bonito!!! Recomendale para las/los principiantes!!! Tuvimos dos monitores que valen millones.

Marsius ha dit...

Ei companys! Gràcies per la vostra feina i per tota la informació. Només volia concretar algunes de les dades que hi apareixen que no son del tot correctes. El primer ràpel sec és de 14m en comptes de vint i el salt més alt és de 7m ,potser arriba a 9m si t'enfiles a l'aleta de roca.