divendres, 31 de juliol del 2009

CAP DE SETMANA MULTIAVENTURES

JULIOL 18/19 2009. SERRA DE PRADES. Com a referencia la Mussara, és un paradís per a la pràctica de qualsevol esport d´aventura ... escalada, barranquisme, espeología ... i si no la escusa perfercta per deixar-se perdre per cada racó d´aquesta geografía.
Salanques per Setmana Santa va ser la última sortida en grup del GEAMM. Avans d´agafar les vacances d´Agost i que els la penya GEAMM prengui camins diferents hem decidit fer aquesta sortida multiaventura ... a la Serra de Prades.

(MAS CARET, Casa rural, Farena)

Per la ocasió som: en "Tutu", la Bàrbara, la Montse, en Sergi, en Gorka, la Jéssica, en Jaume, en Jose Luis, en Jordi, la Eva, en Marc, la Susana, l´Alex, la Estefanía, en Tito i la Sandra, la Lluisa i l´Alfredo i en Sergi i la
SITUACIÓ: Farena (Serra de Prades). Casa rural Mas Caret.
ACTIVITATS:
  • Dissabte matí: Ferrada de la Trona
  • Dissabte migdía: Avenç de la Febró
  • Dissabte tarda: Escalada a Mont-Ral
  • Dissabte nit: Sopar i audiovisuals
  • Diumenge: Barranc al riu Glorieta

FERRADA DE LA TRONA

(Mas de Joan Pou)
Situada a cavall de Mont-Ral i La Mussara aquesta ferrada és perfecta per tot aquell que es vulgui inciar en aquest fantàstic món i avui es dona aquest cas cons entre nosaltres tenim algun novatillo.

(VIDEO RESUM)

Sortim de Mas Caret direcció La Mussara i en poc més de mitja hora arrivem a peu de carretera a Mas d´en Joan Pou.

Deixem els cotxes com podem, repartiment de material, breus explicacions i el grup es posa en marxa. Aproximació 15 minuts amb fantàstiques vistes fins arrivar a peu de via.

No té gaire dificultats, un primer tram recta amunt, un llarg flanqueig a esquerra, un ràpel d´uns 10 metres, per a continuació creuar un petit pont nepalí i per finalitzar amb una paret força vertical per arrivar al final i jà esta !!!
Curta però amb un recorregut força interesant.
AVENÇ DE LA FEBRÓ.

Tot seguit prenem la carretera direcció La Mussara. Una vegada deixem enrera l´accés aquesta població fantasma amb el seu refugi, en menys d´un kilòmetre a mà dreta trobem la pista que ens durà a l´avenç de la Febró.

(VIDEO RESUM)

Això sí, primer de tot toca fer pasar la gana !!!
Tot seguit afafem el corriol direcció l´avenç i en poc menys de 20 minuts arrivem a la entrada principal. Dues opcions: entrar a peu o fer un parell de ràpels, al gust de tothom.
Una vegada dintre ... tots bocabadats comencem a recorre la esquerda principal i com a nens petits anem descobrint tots els recons posibles al nostre abast. Al final de la esquerda principal trobem una mini-ferrada que ens portarà una altre vegada a l´exterior d´aquest fantàstic indret.

ESCALADA A MONT-RAL (Sector Terranegra)
Finalitzada la visita a l´avenç no tenim prou i marxem direcció a Mas Caret, però avans fem una parada a Mont-Ral per practicar una mica d´escalada. Per la ocasió anem al Sector Terranegra, graus asequibles per a tothom i força aprop del parking.

Una vegada acabem les poques forces que ens queden, decidim per donar com a finalitzada la jornada de Multiaventures ... de Dissabte.

SOPAR A MAS CARET
Ara només toca fer un gran sopar per recuperar forces i esperar la jornada de Diumenge que promet moltíssim !!!

BARRANC RIU GLORIETA
La jornada de Diumenge estara centrada tot el día a fer el barranc del riu Glorieta, situat al mateix Mont-Ral. Sortim direcció Mont-Ral i allà mateix deixem els cotxes a peu del camp de Futbol.

(VIDEO RESUM)

Amb la il.lusió que descriuen els nostres ulls agafem tot el material i fem l´aproximació fins el riu. El riu Glorieta brolla de sota terra, o sigui que el primer tram el fem sense gens d´aigua fins trobar el primer ràpel amb aigua. Ara ja no deixarem de tocar aigua fins el final del Barranc. Racons espectaculars i salts increíbles farà d´aquest barranc una experiencia única per molts de nosaltres !!!

Fins la propera !!!

Anònim ha dit...

Quina feinada de piada company!! tu com sempre tan efectiu, amb videos, fotos, explicacions... molt currat Jaume. Un plaer haber comparit amb tots vosaltres aquell sopar de germanor i el diumenge barranquero, a per la proxima.

m'he deixat el nom, jijiji
Jordi Bladé

Luisa y Alfredo ha dit...

Jaume,que caña de piada, de fotos, de video...una pasada!!!!ha valido la pena la espera y el curro que te has pegado haciendola.
Estas salidas tenemos que repetirlas,fue genial

cuidate

Pere T. ha dit...

Cap de setmana genial i piada "monumental"!!!!!
Moltes felicitats a tots els participants!
El STAGE-FESTA de CAP DE SETMANA per celebrar el 1er aniversari GEAMM promet ser una bomba!.....
seguirem informant...

Unknown ha dit...

Ouala !!! Que xulo ! quin enveja ! pel que he vist a la piada us ho vau passar de conya ! Gràcies Jaume per una piada tan ... bé q descriu i mostra els bons moments que vau passar, ho he quasi viscut jo !