diumenge, 6 de juny del 2010

Travessa dels Flautats – Una experiència aèria.

Vista la insistència d’en Pere en fer alguna cosa, i ja que aquest cap de setmana no tenia feina de dietista, no em vaig fer pregar gaire. Com que el diumenge havia de fer mal temps, ens vam decidir a anar a Montserrat, amb l’Anna i l’Arnau.

El nostre destí eren les agulles dels Flautats, uns conjunt d’agulles alineades i molt juntes.

Aquest conjunt està situat a la regió de la Tebaida , més popularment coneguda com a Sant Benet, just darrera de l’Elefant i la Mòmia.
Com diu en Picazo “ Els Flautats Fantasiosos,..., el recorrido es muy propio para jóvenes escaladores que buscan experiencias y sensaciones fuertes ante un panorama y sobre impresionantes costados...”. Tenia raó, vam disfrutar de noves i emocionants experiències. La dificultat no és molt alta, però la manca d’equipament, les alçades, la tensió dels canvis d’agulles, i el compromís emocional, fan de la travessa dels Flautats, un itinerari espectacular i imprescindible per als escaladors afamats d’experiències i fortes emocions!
Sort de l’experiència i “maduresa emocional d’en Pere”..je,je, ... que amb les seves maniobres muntant cordes fixes ens va ajudar a superar els passos més compromesos.
Vam arribar a Montserrat a les 9.30h i el cotxe es va quedar aparcat entre l’aparcament del monestir i el refugi de Santa Cecília, en un revolt de la carretera.
La caminada que va durar unes dues hores el vam iniciar al final del Camí dels degotalls i caminats uns 25 m ens vam desviar a la dreta per la canal del gat. El camí feia força pendent i en alguns trams calia grimpar, inclús tenia alguns passamans amagats entre la forta vegetació. Per altre banda el camí intrèpid junt a la calor del dia va fer que la pujada fos una mica dura, però un cop a dalt el paisatge valia la pena, es veien els Flautats a la dreta i a l’altre banda el cavall bernat, l’Aeri i Sant Jeroni, allà ens vam aturar a esmorzar per seguir el camí de baixada fins arribar al peu de l’Elefant.
Per accedir als Flautats cal anar pel darrera l’Elefant i pujar per una canal molt dreta amb una passamà fins al peu de la normal de la Mòmia, des de allà continuar direcció oest fins a trobar el coll que queda al mig de la Fessolet i els Flautats.
Allà ens posen l’arnés ens encordem i au vinga! cap amunt. Un cop a dalt i havent fet totes les agulles vam estar una bona estona sota el sol i mirant al·lucinats el paisatge. El recorregut de tornada es exactament el mateix però a l’inrevés! Es a dir, mateixes grimpades i mateixos salts fins a tocar terra.

Ressenya de la Travessa dels Flautats
Montserrat – Tebaida (Sant Benet)

Horaris: Aproximacio 2hores. Recorregut 2 a 3 hores (anar i tornar). Retorn 2 hores.
Dificultat: IV+ . Díficil.

Material: Corda (25 mts. mínim), arnés, casc, peus de gats (opcionals), 3 cintes exprés, rapelador, algun microfriend (opcionals rotllu “quitamiedos”...)
Aproximació: Anar fins a la base oest de la Mòmia (des del Monestir o per la canal del Gat), seguir direcció Oest seguint marques blaves i al peu del Fesolet Superior rodejar-lo per la dreta, fins al coll amb els Flautats.

Alfredo ha dit...

Anna, Anna como te dejaste engañar..
pero una vez alli...que "potito es el amor.
Oleeee por la piada.,,

Muy bien a los 4 por la escalada/caminata/grimpada/crestada...como se le llama a eso??

cuidaros

Ther ha dit...

Molt be parella! Això dels saltets d'una paret a una altre...mmmmm! Ara en Sergi i en Pere tmb sabran el que és!
Felicitats!

ferran ha dit...

lo que fa l'amor, per cert molt xula la piada, en tens que fer mes sovint
ens veiem aviat parelleta
ferranet

JAUME ORS ha dit...

... caray de saltet en saltet ... heu de vigilar parelleta i escalfar bé els abductors sino ... Molt maca la piada. Petonets.