dijous, 12 de novembre del 2009

Barranc Canaletes o Piqué 10/10/2009

Aprofitant l'ultim cap de setamana del 41è Curs d'Escalada, que el dilluns es festa i que la destinació triada es ni més ni menys que Ports de Beseit indret que fins a dia d'avui no havia tingut l'honor de visitar, hem plantejo seriosament la opció de fer un parell de barrancs per la zona, Ohh quina sopresa!! tinc un llibre de ressenyes de barrancs a Tarragona, perfecte. Ara ja nomes hem queda convençer alguna pobre victima perque es remulli amb mi, no es gaire dificil l'Anna Rubio, una amiga que ha descobert el mòn dels barrancs aquest any i que ja ha fet el LLech un barranc en el que no ho va passar del tot bé i el Formiga i el Vero de la Sierra de Guarra on va disfrutar com una nena petita seria la victima perfecte, la veritat es que no havia acabat d'expossa la meva proposta que ja hem va donar el "si quiero" de totes maneres decideixo enviar un mail per comunicar les meves intencions i veure si algu s'anima a venir. Despres d'una enviada de correus massiva per part de cursetistes i monitors demanant siusplau poder-me acompanyar en l'aventura barranquera, vaig decidir que nomes i aniriem l'Anna i jo. :)
Molt important per poder fer aquest barranc s'ha de demanar permis, jo no m'en vaig enrecordar fins minuts avanç de marxar a fer-lo, tot i aixi hem va ser possible d'aconseguir el permis, nomes necesites tenir a mà el telefon d'en Sergi Lugo i dues cames per corre, no ara seriosament, t'has de dirigir fins al cas antic d'Horta de Sant Joan i buscar "l'ECOMuseu" et faran omplir uns papers i t'el donaran sense demanar gaires explicacions.
Acces:
Hem d'anar per la AP-7 direcció Tarragona, agafar la sortida 34 i seguir direcció Reus, continuarem per la N-240 cap a Falset, Mora d'Ebre, Gandesa i finalment Horta de Sant Joan. Un cop arribat al poble l'atravessarem fins que arribem a un creuament que posa Arnes a la dreta i Prat del Compte a l'esquerra, nosaltres seguirem rectes i entrarem a un cami en mal estat que ens porta als estrets, a pocs metres tombarem per una pista a mà esquerra on ja veurem el cartell informatiu del barranc seguirem sempre recte i cap avall fins arribar a travessar el riu canaleta despres tornarem a pujar i entrarem dins un paissatge completament desolador causat pel greu incendi que va patir aquesta zona l'estiu passat, arribarem fins un petit aparcament al costat del Mas de Fondos, nosaltres seguirem rectes i tornarem a creuar un altre riu el de Cubars, finalment tombarem a l'esquerra per un camí on hi ha una cadena normalment oberta i a pocs metres arribarem al Mas de Satorras on deixarem el cotxe. Mapa d'acces.

Aproximació:
Hi ha dues opcions, a mà dreta del Mas de Satorres segueix un cami en direcció a uns camps de conreu si els seguim veureu que el cami baixa fins a trobar una desviació a l'esquerra que entra al bosc, a pocs metres arribarem al final del barranc indicat per un cartell, nosaltres pendrem el camí de l'esquerra que puja fort fins a trobar un creuament que pendrem a la dreta, continuarem per un camí on tot està cremat, finalment arribarem a un turonet amb un rètol informatiu de la prohibició del primer rappel de barranc, a partir d'aqui seguirem cap a la dreta i continuarem per un cami que baixa serpentejant fins a l'inici del barranc.
L'altre opció és agafar un camí que és troba un pel avanç d'arribar al Mas de Satorres el qual esta indicat amb marques vermelles que despres es tornen blanques fins a trobar el creuament avanç mencionat.

Descens:

Arribarem a una zona de caos amb pedras molt grans pel mitg del camí si les travessem arribarem a una gran badina on hi ha la cascada prohibida, allà ens possarem els neoprens i saltarem a una badina amb l'aigua cristalina i unes formacions rocoses espectaculars, el barranc comença amb tot un seguit de resaltes amb desploms fins arribar a una zona plena de joncs, es millor evitar-los perque si els trepitjeu us hi quedareu enganxats, inmediatament despres en trobarem el primer salt de 4 metres que tambe es pot fer tobogan, continuarem i entrarem a la zona de foscos amb algun saltiro bastant incomode però amb possibilitat de fer rappel, despres de sortir dels foscos arribarem a una zona de caos on hi ha petita gruta amb un sifò a mà dreta, la veritat es que feia una mica de cageli, no hem vaig atrevir a passar-lo per sota, vaig decidir anar per el camí fàcil el de l'esquerra, finalment el barranc acaba amb un rappel de 6 metres on l'Anna va aprofitar per fer practiques de montar i demontar i jo vaig saltar sense cap dificultat remarcable. Barranc d'iniciació, molt macu amb zona de foscos i un parell de salts. Si ets atrevit no et fa falta montar cap rappel.

Retorn:
Sortirem del riu despres d'una gran badina on trobarem de nou el retol que indica el final de barranc per la dreta, tombarem a l'esquerra i seguirem per el mateix camí de l'aproximació que ens portara fins als camps de conreu i fins al Mas Satorres.

Aproximació: 1h
Descens: 1h - 1h 30minuts
Retorn: 20minuts
by Bladé

XICU ha dit...

L'aproximació és la que vàreu fer vosaltres o la bona?
Jajajaja
Salut i fins aviat!

Jordi Bladé ha dit...

Es indiferent es tarda mes o menys el mateix, potser l'altre estava amb millors condicions, també haig de dir que hem vaig perdre i vaig anar a parar a mitg barranc, jijiji però es un secret, no ho diguis a ningu, son d'aquells errors que et passen quant fas coses per primera vegada.

Alfredo ha dit...

Ahora se porque estas resfriado, te pasas la vida en remojo.
Ey lo de perderse le pasa al mas pintao..asi que!!

cuidaros

Anna ha dit...

Que macu!!!! m'encanta!!! Va ser molt dur pero genial!!! la veritat és que és un barranc molt macu tot i que la vaig liar molt amb lo de muntar el putu vuit per la dreta!!! Escolta Xicu ves a cagar!!! a veure que dius!!! l'Alfredo té rao, le pasa al mas pìntao.
Total que de puta mare Jordi, ets un crac, lo de la serp es un puntazo!!! jajaja!!! per cert, quina veu mes idiota que tinc no?
Petons!! recuperat ja!!

Ther ha dit...

Te molt bona pinta no? Això dels barrancs veig que tmb enganxa!! Vinga Jordi! Visca la diversitat al GEAMM!

Montse ha dit...

Ei JOrdi, el barranc està genial, oi?! Doncs si no heu estat a l'inici de tot us el recomano doncs hi ha una cascada de 15 crec -que per cert està prohibida descendre- molt maca i amb una badina increïiiiiible... Només mirant ja quedes bocabadat :0
La resta és "superxuli" diguem-ne!
salutacions i namasté :)

Jordi Bladé ha dit...

Si montse vam estar a l'inici, en vam quedar com tu dius, bocabadats
:o
Una llastima que la cascada estigues prohibida.
Gracias alfredo por defender-me, este Xicu que desde que vino de Yosemite los bosques de por aqui le deben de parecer de playmobil.