dimecres, 26 d’agost del 2009

VÍA BLEUE A "LES CHÉZERYS"

Emplaçament: França - Chamonixs
Zona: Davant el MontBlanc
Ubicació: Chézerys Slabs (part central)

Estan a Chamonixs vem trepitjar aquesta zona dos dies: el primer vem estar a la part esquerra dels “slabs”, tastant la vía “Desert de Samba” (5cmàx) molt bonica, el mateix dia ens vem alçar al cim de la “Aguillette d’Argentiere”, visita imprescindible si es trepitja aquesta zona.
El día de tornada, ens vem decidir a tornar, per el temps del que disposàvem. Ja que la zona era molt maca, les vistes com no, espectaculars, i el camí d’aproximació molt agraït, encara que ocupat per molta gent que practica “randonées”.
Dades de la Vía:
130m de longitud.
No sabem la longitud de cada llarg, però són forçar proporcionals, sent el més curt el penúltim.
Una peculiaritat de la vía és que empalma a la primera reunió amb la vía del costat i es converteixen en una de sola.
Ben equipada, el primer llarg amb químics i la resta amb parabolts. Vem porta màxim 11 cintes. Sense pèrdua.
Roca de molt bona qualitat, i amb “una cantos d’espantu”.
L’únic inconvenient de la zona, no de la vía en concret, és que no fas cim del tot, i baixes rapel·lant.
Aproximació (no té pèrdua):
Seguint la carretera que va de Chamonix a Argentière, hi ha una aparcament a la mateixa carretera que queda a l’esquerra, com si anéssim a “Coldes montets”, queda just a l’altre cara d’una petita capella.
Un cop aparcat al cantó esquerra, just a l’extrem esquerra de l’aparcament hi ha l’entrada a un sota bosc clarament indicat, doncs au cap amunt!
Nem seguint el camí sempre en travessa ascendent i direcció la “Aguillette d’Argentiere”. Les plaques queden a la dreta d’aquesta, i són fàcils d’dentificar, doncs hi ha un munt de gent grimpant. Pimer llarg 5b (Carla):
Una placa molt maca, s’ha de buscar una miqueta però de seguida ets a la reunió. (de fet aquí vem fer mig carrera amb la cordada que començava en el llarg del costat per tal d’arribar primers.
Segon llarg 5b-nosaltres ho considerem més aviat 5c- (Carla):
Segurament el llarg que fa que la vía sigui coneguda. Molt bonic i molt atlètic.
Surts de la primera reunió desgrimpant la roca, i unes passes més endavant localitzes el primer parabolt.
El llarg transcorre en la seva totalitat per un diedre, que acaba en una bonica bavaressa, però on ja estas fet pols (si més no una servidora).
Surts de la bavaressa i a l’esquerra tens una reunió una mica menys còmode que l’anterior, però molt correcte (accepte quan et persegueix la cordada de darrera...no hi ha massa espai)
Tercer llarg 5a (Esther):
Surto una mica cansada del diedre i tiro amunt, res a veure amb el llarg anterior. Es tracta d’una grimpadeta, de tal manera que em decepciono una mica (ja que jo volia fer una bona feina), fins que arribo a una tram de plaqueta que em fa sentir més orgullosa!, de cop i volta has de buscar una miqueta les presses, doncs desapareixen els “cantos d’espantu” i fas unamiqueta de zig zag fins arribar a la reunió. Molt bonica la última part del llarg.
Quart Llarg 5c (Esther):
El tram més curt.
Es surt per sobre la reunió fent un petit “salt”, inicialment fa una mica de respecte, doncs és el llarg més dret (junt amb el diedre), però de seguida descobreixes cantos per tot arreu, que no d’espanto però sí molt bons. Recte amunt amb tendència a la dreta. La reunió queda just a sobre la corniseta de lla dreta.
Cinquè Llarg 4b (Pere):
Li vem deixar el llarg més assequible a en Pere, però té una explicació....Durant la resta de dies ens va treure les castanyes del foc sempre que hi havia complicacions, així que l’últim el vem portat com una “princeseta” fins al cim.
Primera sortida amb tendència a la dreta, resseguint el flanqueig i l’últim tram cap a l’esquerra, clarament fins al cim.
Varem rapelar per la mateixa vía, però hi ha una linea alternativa amb unes grans anelles que es veuen clarament, la primera cau a l'esquerra.
Una vía i zona que ens va agradar molt a tots.

Salut i Alegría!!! Ther

Sergi ha dit...

Molt bona piada, i ressenya, ara heu d'enllarça a unmuntderessenyes, comenteu amb en Pere, perquè les fotos que posseu centrades, es poguin ampliar, sino no es veuen bé, sobretot la ressenya.

Segui així..

Ana ha dit...

Wow, quins paisatges! No dubto que la via valia la pena. Però noies, no mimeu massa a en Pere que s'acostumarà malament. Petons.

JAUME ORS ha dit...

... si senyor felicitats !!! Quin paisatge Pere, les muntanyes totes nevadetes i la Carla i la Esther !!!
Quin privilegi tots tres plegats !!

Unknown ha dit...

Molt bé Ariete !! Ressenya i piada super !!

És un lloc molt molt xulo, per a repetir !! i tant !!

i més amb tan bons companys.

Carla :-)

Jordi Bladé ha dit...

Quina enveja, es sana però es enveja, jijiji. Aixi m'agrada que aneu descobrint recons pel mòn espero que algun dia m'hi porteu a mi. Petonsss

Gatsaule ha dit...

Aquests sectors de vies llargues ben equipades són collonuts! I més aquest, amb el Mont Blanc al davant!

Llàstima que les fotos no es puguin ampliar.....

Anònim ha dit...

I wish you health and happiness every day!
Ich wünsche Ihnen Glück und Gesundheit jeden Tag!
Je vous souhaite santé et bonheur chaque jour!

整形
清潔
雲林

Alfredo ha dit...

Muy bien los tres,por la escalada,fotikis,se ve todo guapisimo.
Muy buena la piada.
Lo que nose.. nose,,,,me a parecido ver ha un maxote sin camiseta....es el tal Pere??