dilluns, 15 de desembre del 2008

Raquetada a Núria. Neu molta neu.

Dissabte 13 de Desembre... Havent matinat molt i després haver de fer temps a l’estació de Queralbs esperant al cremallera, esmorzar a Núria, preparació logística de paraneus, raquetes i similars... ens posem en marxa a les 11 del matí!! Sí horari alpinístic, je, je.
La Pat i l'Anna de Vic, en Gagi i en Jordi de Torelló, la Cris, l'Anna, en Raimon i en Pere de Mataró, ens posem a caminar direcció al Puigmal.
Fa molt fred, -4º aproximadament, i tot i que el sol brilla, cada cop que bufa el vent ens queda la cara i els dits glaçats. La Pat i l'Anna és el primer cop que fan una activitat hivernal i per la resta les condicions meteorològiques no ajuden.
Ens parem contínuament, a abrigar-nos, a desabrigar-nos, a apretar raquetes, a descansar esbufegant... però xino-xano anem pujant.
La cosa es complica quan la neu es comença a glaçar. Posem els grampons... quina odissea amb les mans glaçades i aquest vent fred que punxa.
Ja equipats amb grampons i piolets la marxa es torna més segura i avancem per la Coma de l'Embut, un pla molt ampli a mig camí del Puigmal. El sol brilla però les forces comencen a flaquejar.
Poc a poc alguns del grup es van despenjant i al final només quedem 4 pujant cap al Puigmal. Passat el pluviòmetre la neu es torna glaç, el cel es tapa, i el fred apreta.

Com que no anàvem gaire bé de temps, al coll just abans del cim girem cua i baixem avall. Ja en tenim prou per avui.
Ens reagrupem tots a la cafeteria de Núria, un brou calent i una cerveseta merescuda per explicar-nos les sensacions del dia.
Arribats a l'Alberg, ens instal•lem, una dutxa i a sopar, amb l'Arnau, l'Anna de Mataró, que acaben d'arribar juntament amb la Marta d'Olot.
El dia s'acabarà amb una festa culé, la victòria del Barça sobre el Madrid per 2-0.
Sí ha estat un dia molt complet."

Podríem dir que la sortida es va iniciar dissabte a la nit amb una pluja de trucades degudes al mal pronòstic pel diumenge.
Però les nostres ganes, tot i sabent el “parte” de l’expedició Geamm que ja hi era ( Núria – Puigmal Dissabte ) van poder més i ens varem enfilar cap a Queralbs, sortint a les 6 AM d’Argentona. Varem obrir carretera per arribar a Queralbs a traves de la neu. Varem pujar al cremallera i ja sabíem que no hi havia volta enrere. A Núria ens varem unir a la resta de l’equip, però va durar poc. Ells es van aventurar muntanya amunt amb el temporal que feia !!

Encanvi, En Pere T., la Charlie,, la Cris, l’Esther, la Pat,, les Annes, la Sandra i en Marc varem disfrutar d’una baixada Núria – Queralbs amb les raquetes als peus, en plena ventada i neu verge. Fotografies de postal, cascades d’aigua gelada i animalons salvatges ens van acompanyar al llarg del camí. Ben bé una postal de Nadal. Ens varem sentir com criatures amb la seva joguina nova.
Reunió final al bar del poble amb tot el grup i cap a casa.
Un altre dia genial del grup GEAMM.

Anònim ha dit...

Brutal!
Felicitats per la piada!

Ana ha dit...

Molt bé aquesta piada. Realment va ser maco perdre'ns entre arbres blancs mentre la neu ens cobria caps i motxilles. Per repetir.