dilluns, 16 de novembre del 2009

La Cadireta – Anglada-Guillamon

Hi han vies i agulles que porten associades una aura mítica al seu nom. El sostre de l’Anglada-Guillamon és una d’elles, perquè imposa respecte i qualsevol caminant que hagi passat per sota no li ha estat indiferent. Quans de nosaltres anant algun dia a escalar a Agulles o a Frares no hem quedat uns moments en silenci contemplant la seva espectacular silueta tot venint de can Massana?


Per raons personals, he estat molts anys abans no he volgut anar a escalar-la, però fer-ho ha estat un petit alliberament personal.


El divendres al migdia, improvisadament en Mauro em va trucar, que tenia una “vacant”
a la seva cordada de 3 i que anaven a fer la Cadireta.

Encara no estic segur de perquè vaig dir que sí, però no me’n penedeixo gens.

Tot i les boires baixes amenaçadores típiques de Montserrat, quan ens vam plantar a peu de via tot esquivant manades de “marxaires” i caminants matiners les brumes matinals ja s’havien esvaït.

En Harold, de Chile, fa pocs mesos que escala però ja s’hi va veure en cor, i ens va obrir els 2 primers llargs ell.



Després en Mauro ens va fer una exhibició de malabarisme al sostre, i ens va brindar unes “poses” per unes fotos excepcionals.


La via s’acaba amb un llarg facilet de IIIº a pel... molt Montserratí.

He de dir que el dissabte vaig anar com un senyor... tota la via de 2n! Últimament m’estan malacostumant perquè l’anterior escalada a Sant Llorenç de Morunys l’Anna també em va portar “arrossegant” tota la via!


Doncs au, no sigueu tant gamerusos com jo i aneu a fruir d’un dels millors i assequibles sostres de Montserrat, per no dir de Catalunya!



Anglada-Guillamon, 115 mts. MD - IV+ , A3e

La Cadireta d’Agulles, Montserrat.

Material: 22 express, 3 plaquetes recuperables, cordinillus per escanyar burins trencats, 2 estreps, i càmara per unes fotos espactaculars.
Les reunions són molt còmodes i us fareu un fart de saludar la gent que passa per sota el camí.
1r llarg. 25mts. Entrada en lliure de IV+ i de seguida treiem els estreps. Ben equipada i amb les xapes molt aprop. 1a. R ample i còmode.
2n. Llarg. 30mts. Similar a l’anterior però una mica més vertical, ens porta directes a una còmoda repisa just sota el sostre.
3r. Llarg 15mts. Impresionant, acrobàtic,... el millor lloc per experimentar la sensació de ser un fuet de Vic. Guardeu-vos les forces perquè a la sortida del sostre els parabots allunyen una mica.
4t. Llarg 15+30 mts. Sortim en artificial 3 passos i continuem en lliure amb molt bona presa. Enllacem el següent llarg de III per arribar fins al cim.
Descens. Rapel fins al coll i un altre rapel fins a terra.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs sí que t'han quedat maques les fotos! I la píada també, felicitats.
I no t'acostumis a anar massa de segon que si no l'Anna aviat et donarà canya també a la paret.

Salut!

Jaume Mayor

Pere T. ha dit...

Brutal!
Haig d'anar-hi ja!
Algú s'apunta?
Felicitats...

Pere T.

Alfredo ha dit...

Uff Uff Uff, mola...
Pere, oleee, aunque sea de segundon!! jijijiji

cuidate

Pd. esto de artificial me suena!!

sandra ha dit...

ESTAS QUE NO PARES!!!!!Tu amb el fred surts a pasturar!!!!!Quina enveja sana que em dones!!!Un petonàs.
Per cert, la via superxula.
Sandra

Ther ha dit...

Uff, PereM, m'has fet el salt una altre vegada!!!! a aquesta m'hi havies de portar no? Quin respecte i que xula!!!
Vía Pendent!!!!! Però aquest cap de setmana algú m'ha sentit renegar de l'artifo!! ;-( Li haurem de donar més sentit, no Pere T?
Smauks craks

Sergi ha dit...

Bé per a tots aquells que us agradi l'artifu, creec que seria molt recomenable, hi podem anar com diu en Pere, je, je, però aquest cap de setmana, com bé a dit l'esther n'hi ha qui va renegar MOLT!!! je, je, però ens o vam passar MOLT bé!!

JAUME ORS ha dit...

... aquesta via és la que teniem que fer com a pràctiques del monogràfic de artifo ??
... sense paraules ... increeeíbleee!!!

Montse ha dit...

Això dels "cordinillus per burins trencats" ejem, ejem... sona una mica... Vaja, que sou uns campions!Jo també la tinc pendent... Ja fa uns quants anys... jejejjeje :)

ferran ha dit...

ets un burgès...pero ho entenc, els craks tambe necesiteu que algunes vegades us tractin com deus, aixo si, a mi em continuaras obrint els llargs dificils i a canvi et baixare l'estel que tu vulguis, el teu admirador ferran

Jordi_Brasil ha dit...

Molt be, si es una classica amb estil propi.

Pere T. el Toni Mateo porta un any vulguen ferla (te tres abandonos per diverses raons, inclus en solitari sa penjat fins el sostre).

Si vols i anem jo de fotograf, es clar.....

Unknown ha dit...

Enhorabona Pere i els companys de cordada !!

mmm... molt fan de l'artifo no sòc, però si es tracta de vies com aquestes cal fer l'esforç per convertir-lo al finalitzar en satisfecció !

:-)